Menu

20 jun 08
21 jun 08

Woensdag 18 juni
We vertrekken wat later dan de andere dagen. Het is nu strak blauw en dat belooft het vandaag te blijven. We doen boodschappen en pakken een terrasje, heerlijk lang. Ik vind het wel een prettige afwisseling op het fietsen. Soms lijken we dit soort dingen te vergeten en bovendien is het met regen ook lang niet zo ideaal om buiten op een terras neer te ploffen. Engels motorrijders, met bastante calorias, bestuderen onze fietsen. Tja, zou voor hen ook niet kwaad kunnen. Mijn blaas speelt vandaag helaas weer parten. Het liefst ga ik, indien nodig, pas in Nederland weer naar een arts. Leg het allemaal maar uit in het Spaans. De kans is groot dat ik antibiotica voorgeschreven krijg. Ooit heb ik daarop een allergische reactie gehad. Welk stofje dat is geweest, weet ik niet, maar ik zit er niet op te wachten dat hier, in een vreemd land te riskeren.

Op de kaart staat een camping bij Clariana, waar we van plan zijn heen te gaan,dan maken we er verder een relax dagje van. Hoe we dan verder gaan naar Barcelona, zien we wel. Vele ideeën zijn al de revue gepasseerd. Van Manresa en dan oostelijk daarvan door groene gebieden richintg Terrassa, juist westelijk om, al dan niet deels met de trein, om de verkeersdrukte te mijden en omwille van de tijd. Op de kaart zijn duidelijk minder campings wat het plannen minder makkelijk maakt en ons zou dwingen grote dagafstanden te maken.

De weg richting Manresa, gaat het 1e deel vooral dalend en voor we het weten blijken we de afslag naar de camping voorbij geraced te zijn. Het fietsen gaat gelukkig makkelijk al blijft het zitten pijnlijk voor mij. We rijden toch door, want terug naar de afslag gaan, hebben we ook niet. Later zien we weer een campingafslag, echter blijken we dan nog 9 km landinwaarts te moeten gaan, een weggetje wat we dan morgen ook weer terug zouden moeten gaan. We besluiten door te gaan naar Manresa en pakken daar de trein naar Varcelona Hospilitad, wat heel soepeltjes gaat. De fietsen mogen kosteloos mee en een trein vertrekt binnen 15 minuten. Anderhalf uur later zijn we voor 16 € daar. Rond 18:30 uur stappen we uit. Het kost dan toch nog 1,5 uur om Barcelona uit te komen. Ons plan is om naar de camping nabij het vliegveld te gaan. Dat is makkelijk om vanaf daar zaterdag te vertrekken en vanaf daar naar een station te gaan om de stad nog te bezoeken. Je mag als fietser in Spanje op veel wegen fietsen, echter toch presteren we het om op één van de snelwegen te komen, waar we niet mogen komen. De GPS die Rin graag mee wilde hebben helpt ons onvoldoende verder, sterker nog, daardoor belandden we op de snelweg. Regelmatig kijken en vragen we bij benzinestations en onderweg. De gebieden rondom grote steden in Spanje vinden we maar mistroostig. Een aantal jaar geleden fietsten we aan het eind van onze Marokko reis naar Malaga om vanaf daar terug te vliegen. Dit industriegebied, waar je als fietser ook op soort snelwegen fietst, is niet iets om vrolijk van te worden. Gelukkig hebben we mooiere herinneringen. Rond 21:30 zetten we dan eindelijk, vies en plakkerig
Ons tentje op een zanderig veldje neer.
Ze is ons route vandaag heel anders verlopen dan we vanochtend verwacht hadden. Een relax dagje is het niet geworden, maar het vooruitzicht dat we morgen reeds Barcelona kunnen gaan bekijken, vinden we prima.
Wel besluiten we om toch op zoek te gaan naar een hotel voor de komende 2 nachten, want deze camping spreekt ons niet aan, een treinverbinding is nog een aardig eindje hiervandaan en om onze spullen hier achter te laten, trekt ons ook niet. Er zijn op dit veldje vele tenten, met vooral jongeren en we vrezen dat het onze nachtrust niet ten goede zal komen.
Leve de vooroordelen................we slapen heerlijk, er is geen herrie, we hebben het vermoeden dat wij zelf als laatsten gingen slapen rond 1:00 uur.